Aktualności i wydarzenia

Projekt

dodano: 2015-10-14

Projekt "My nie gryziemy"
w dniu 15 października 2015 czwartek

Zajęcia w tym dniu:
2 lekcja 8.45-9.30 klasa 3a 23 uczniów,
3 lekcja 9.40-10.25 klasa 3b 19 uczniów,
4 lekcja 10.35-11.20 klasa 4c 18 uczniów,
5 lekcja 11.30-12.15 klasa 4a 18 uczniów,
6 lekcja 12.35-13.20 klasa 4b 17 uczniów.

W dniu 16 października 2015 piątek
Zajęcia w tym dniu:

1 lekcja 7.55-8.40 klasa 2c- 21 osób
2 lekcja 8.45-9.30 klasa 2b- 23 osoby
3 lekcja 9.40-10.25 klasa 2a- 20 osób
4 lekcja 10.35-11.20 klasa 5a -16 osób
5 lekcja 11.30-12.15 klasa 5c-18 osób
6 lekcja 12.35-13.20 klasa 5b-16 osób

 


Bezpieczna komunikacja z psem
Podczas ogólnopolskiej akcji edukacyjnej ,,My Nie Gryziemy", organizowanej przez Fundację Ewy Naworol uczestnicy poznają Psi Język wyrażany poprzez mowę ciała. Omawiamy zasady nieprawidłowego zachowania mogącego prowadzić do ugryzienia czy ataku przez psa. Uczymy również bezpiecznej pozycji, którą należy przyjąć w przypadku ataku psa oraz odpowiedniego traktowania zwierząt.
Przybliżamy również zwyczaje i zachowania wilków - bliskich kuzynów psa, po których odziedziczył wiele cech.
Z miłości do dzieci. Z miłości do zwierząt. Jesteśmy dla Was - Fundacja Ewy Naworol.

 

EKOZABAWKI

dodano: 2015-10-09

EKOZABAWKI
W ramach zajęć technicznych z panią Agnieszką Kącką, uczniowie klas VI A oraz VI B nadali drugie życie odpadom. Ich zadaniem było stworzenie EKOZABAWEK. A oto rezultaty ich wysiłków.
Gratulujemy wspaniałych pomysłów!
Marta Madaj - Malinowska

Nowe programy

dodano: 2015-10-09

Szanowni Państwo, Drogie Dzieci.
Chciałabym przypomnieć, że w 2012 r. otrzymaliśmy tytuł Szkoły Odkrywców Talentów a w 2014 r. Bezpiecznej Szkoły.
Nie spoczywamy jednak na laurach.
Miło mi poinformować, że chcąc stworzyć w naszej szkole jak najlepsze możliwości rozwoju dla naszych uczniów przystępujemy w tym roku szkolnym do programów zaproponowanych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej:
1. Szkoła Ucząca się - Nauczycielska Akademia Internetowa,
2. Szkoła z Klasą 2,0
Mamy nadzieję, że działania, które wspólnie (tak jak poprzednio)podejmiemy zaowocują tym, że nasza szkoła będzie jeszcze bardziej bezpieczna, przyjazna, atrakcyjna i nowoczesna.
Serdecznie dziękuję Nauczycielom, za pomysły, inicjatywę a przede wszystkim za trud, który wkładają w podejmowanie ciągłych wyzwań.
Rodziców jak zawsze proszę o wspieranie naszych działań.
Pozdrawiam
Ewa Budzyńska

Święto Chłopców

dodano: 2015-10-06

30 września... pomyślmy? Z czym ta data Wam się kojarzy?
Jesień zawitała na dobre to już wiemy. 30 września to magiczna data - oczywiście święto Chłopców . Niech Żyją Chłopcy! Co ciekawe, święto to celebruje się również w innych krajach, choć nie tego samego dnia. W Norwegii wypada ono 7 października, w Indiach i Meksyku 19 listopada, w Kanadzie 25 listopada, zaś w Europie Wschodniej (Rosja, Ukraina, Białoruś) 23 lutego. Z kolei w Irlandii i w Wielkiej Brytanii Dzień Chłopaka przypada na 5 kwietnia. W naszym kraju przypada 30 września i z okazji tego święta w klasach I- III wybieraliśmy Tego najbardziej koleżeńskiego chłopaka. A oto wybrańcy.
Klasa I a - Jakub Czerwiński
Klasa Ib - Denis Szymczak
Klasa I c- Wojciech Stradomski
Klasa IIa - Marcel Szlandrowicz
Klasa IIb - Maksymilian Skoryna
Klasa IIc - Karol Sawko
Klasa IIIa - Karol Gruszczyński
Klasa IIIb - Michał Zagórski
W każdej klasie przeprowadzone również ankiety, dzięki którym dowiedzieliśmy się coś więcej o chłopcach z naszej szkoły. Ulubiony kolor - czerwony i niebieski, sport - oczywiście piłka nożna i... biegi, zwierzątko to pies i kot, potrawa mniam, mniam... w klimatach włoskich - spaghetti i pizza. Chłopcy z SP 1 najczęściej oglądają bajki z serii Lego, Kubusia Puchatka, Minionki oraz Harrego Pottera. Uwielbiają też ciepło i zimno czyli lato i zima królują wśród pór roku. Drodzy chłopcy - Świat bez Was: mocnych, przystojnych, inteligentnych...nie do wyobrażenia!!

VI Bieg z klasą

dodano: 2015-10-05

Uczestnicy VI edycja BIEGU Z KLASĄ wokół Jeziora Maltańskiego w dniu 20.09.2015r.

Puchar Premiera RP. w piłce nożnej

dodano: 2015-10-05

DRUŻYNA SELECTYS UCZESTNIK PÓŁFINAŁU WIELKOPOLSKI W PIŁCE NOŻNEJ W TURNIEJU O PUCHAR PREMIERA RP. (dziewczyny)

DRUŻYNA PUSZCZYKI UCZESTNIK PÓŁFINAŁU WIELKOPOLSKI W PIŁCE NOŻNEJ W TURNIEJU O PUCHAR PREMIERA RP. (chłopcy)

 

Sprzątanie Świata 2015

dodano: 2015-09-28

Sprzątanie Świata 2015
"Wyprawa - poprawa" - pod takim hasłem ruszyła tegoroczna akcja Sprzątania Świata, do której tradycyjnie włączyła się nasza szkoła.
Uczniowie puszczykowskiej Jedynki wzięli udział w tej ekologicznej akcji dnia 18 września.. Przeprowadzana po raz 22 akcja Sprzątania Świata była jak zwykle świetną okazją do rozmów na temat jakże ważnych spraw - segregacji śmieci, recyclingu, konieczności dbania o naszą Planetę Ziemię. Wraz z wychowawcami, wyposażeni w worki i rękawice wyruszyli również na dokładne sprzątanie naszej okolicy. Dzieci klas 0- VI pod opieką swoich wychowawców i nauczycieli porządkowali boisko szkolne oraz pobliskie tereny leśne
Akcja sprzątania naszej okolicy przebiegła sprawnie i bez zakłóceń, a w punktach zbiórki śmieci pojawiły się wielkie sterty worków z zebranymi odpadami. . Tereny, które porządkowane były przez uczniów w latach ubiegłych zdecydowanie były miej zaśmiecone niż te, w których pojawili się po raz pierwszy. Widać zatem, iż wysiłek, który wkładamy we wspólne dbanie o naszą planetę przynosi zadawalające efekty.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i czynny udział w akcji.
Po zakończonej akcji , każdy uczeń naszej szkoły ma poczucie, że przyczynił się do tego, że najbliższa okolica jest czysta i zadbana.
Marta Madaj- Malinowska

Nasz Mistrz - Alan Czyż

dodano: 2015-09-18

Alan Czyż, 9 letni mieszkaniec Puszczykowa, uczeń klasy IIIA Szkoły Podstawowej nr1 w Puszczykowie startujący drugi sezon w wyścigach kartingowych serii Rok Cap Poland na torach w całej Polsce. W najmłodszej kategorii, dzieci do lat 10- BABY ROK, stając wielokrotnie na najwyższym stopniu podium zdobył tytuł:
Mistrza Polski - w Mistrzostwach Polski MŁODZIK Współzawodnictwo Dzieci i Młodzieży
I Vice Mistrz Polski - w International Poland Championship Kartingowe Mistrzosta Polski
I Vice Mistrz Polski w Pucharze ROK CUP POLAND

Gratulacje dla Mistrza i Jego Rodziców

Ewa Budzyńska

 

 

Zmiany w prawie oświatowym

dodano: 2015-09-01

1 września 2015 r. w prawie oświatowym wprowadzono wiele zmian.

Ma to wpływ na treść Statutu Szkoły.

Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej nr 1 im. Adama Mickiewicza w Puszczykowie zatwierdziła te zmiany w formie uchwały na posiedzeniu 28 sierpnia 2015 r.

W tej chwili trwają prace komputerowego wprowadzania tych zmian do dokumentów prawa szkolnego czyli do Statutu Szkoły.

Zanim zostanie zamieszczony na stronie, przekazuję najważniejsze zmiany, które dotyczą oceniania.

Najważniejsze zmiany

 

  1. Sprawdziany zapowiadamy tydzień przed.
  2. Kartkówki zapowiadamy lekcję przed. (ich liczba w ciągu dnia nie jest ograniczona)
  3. Wszystkie sprawdziany, testy, kartkówki uczeń zabiera do domu i jego rodzice je przechowują.
  4. Obowiązek uzasadniania ocen, ustnie lub pisemnie (według zasad i wzoru).
  5. Każda niesatysfakcjonująca ocena (nawet 5) ze sprawdzianu może być poprawiona, w terminie 2 tygodni od oddania sprawdzianu. Ocena z poprawy istnieje obok poprawianej.
  6. Zmiana przy ocenie celującej

ocena

Procent opanowania wiadomości i umiejętności

1

Poniżej 35 %

2

35 % - 49 %

3

50 % - 74 %

4

75 % - 87 %

5

88 % - 97 %

6

98 % - 100 %

 

 

  1. Zmiany w ocenianiu I - III.
  2. Zmiany w ocenianiu wychowania fizycznego - przypadku wychowania fizycznego - także systematyczność udziału w zajęciach oraz aktywność ucznia w działaniach na rzecz sportu szkolnego i kultury fizycznej.
  3. Zmiana przy zwolnieniach z wychowania fizycznego

Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wykonywania określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego, na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia  tych ćwiczeń wydanej przez lekarza, na czas określony w tej opinii.

Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z realizacji zajęć wychowania fizycznego lub zajęć komputerowych, na podstawie opinii o braku możliwości uczestniczenia ucznia w tych zajęciach wydanej przez lekarza, na czas określony w tej opinii.

Jeżeli okres zwolnienia ucznia z realizacji zajęć uniemożliwia ustalenie śródrocznej lub rocznej oceny, w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony" albo „zwolniona".

 

 

 

Rozdział 1 Wymagania i zasady oceniania

 

§ 2

 

 

1.    Dla pełnego, obiektywnego postrzegania ucznia nauczyciel ocenia:

1)    prace pisemne - zapowiedziane (testy, sprawdziany, kartkówki - z trzech ostatnich lekcji, prace klasowe, wypracowania itp.) - z jednej pracy pisemnej można wystawić jedną ocenę,

2)    zadania domowe,

3)    odpowiedzi ustne,

4)    aktywność i zaangażowanie na lekcji,

5)    wykonywanie ćwiczeń praktycznych,

6)    pracę w grupach,

7)    wysokie wyniki w konkursach przedmiotowych i zawodach sportowych.

  1. Prace pisemne obejmujące szerszy zakres materiału np. dział, rozdział, nauczyciel zapowiada z tygodniowym wyprzedzeniem.

Ustalając terminy sprawdzianów  nauczyciele powinni przestrzegać zasady: jedna praca dziennie, nie więcej niż trzy w tygodniu.

  1. Kartkówkę zapowiada się przynajmniej z jednodniowym wyprzedzeniem. Kartkówki są odpowiednikiem ustnej odpowiedzi, dlatego ich liczba w danym dniu nie jest ograniczona.

 

 

Rozdział 2 Informowanie o wynikach nauczania

 

§ 3

 

1.    Nauczyciel przekazuje uczniom i jego rodzicom informacje o postępach i trudnościach ucznia w nauce oraz o wystawianych śródrocznych ocenach zgodnie z zasadami przyjętymi w szkole:

1)      na zebraniach, spotkaniach i konsultacjach z wychowawcami i nauczycielami prowadzącymi poszczególne zajęcia edukacyjne,

3)    uczniowie zabierają przeanalizowane prace pisemne do domu i przekazują rodzicom/prawnym opiekunom,

4)    prace pisemne są przechowywane przez uczniów i ich rodziców/prawnych opiekunów.

 

§ 3 a. sposób uzasadniania ocen

 

  1. Nauczyciel  ustnie na zajęciach lekcyjnych uzasadnia uczniowi ustalone oceny bieżące, śródroczne, roczne i końcowe.

 

  1. Dodatkowo na prośbę rodzica (prawnego opiekuna) nauczyciel jest zobowiązany ustnie uzasadnić ustalone oceny bieżące, śródroczne, roczne i końcowe w terminach z nim ustalonych.

 

  1. Uzasadnienie oceny bieżącej obejmuje odniesienie się do wcześniej ustalonych i znanych uczniowi kryteriów (oczekiwań) wobec jego pracy, wypowiedzi lub innej aktywności oraz wskazanie:

a)    co uczeń zrobił dobrze,

b)  co uczeń ma poprawić,

c)  w jaki sposób uczeń ma poprawić ocenę,

d)  jak ma pracować dalej, czyli sformułowanie wskazówek do dalszego rozwoju.

 

  1. Uzasadnienie oceny śródrocznej, rocznej i końcowej  obejmuje odniesienie się do wcześniej ustalonych i znanych uczniowi kryteriów na uzyskanie poszczególnych ocen oraz wskazanie:

e)    jakie wymagania podstawy programowej uczeń opanował,

f)   jakie wymagania podstawy programowej musi jeszcze opanować,

 

  1. Jeśli uczeń lub rodzic (prawny opiekun) uzna uzasadnienie za niewystarczające, może złożyć pisemny wniosek do nauczyciela o sporządzenie uzasadnienia oceny na piśmie. Nauczyciel sporządza uzasadnienie w terminie siedmiu dni od dnia złożenia wniosku. Pisemne uzasadnienie oceny obejmuje wskazania, wymienione w ust. 3 lub 4.  Pisemne uzasadnienie nauczyciel przedmiotu składa w sekretariacie szkoły. Uzasadnienie zostaje przekazane wnioskodawcy w terminie 3 dni.

 

 

 

§ 3b.Sposób udostępniania do wglądu, uczniowi i jego rodzicom, dokumentacji dotyczącej egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, zastrzeżeń wobec rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych lub zachowania oraz innej dokumentacji dotyczącej oceniania ucznia.

  1. Na pisemny wniosek rodzica (opiekuna prawnego) lub ucznia dyrektor szkoły  udostępnia do wglądu dokumentację dotyczącą egzaminu klasyfikacyjnego, poprawkowego lub  dokumentację dotyczącą zastrzeżeń, o których mowa w § 26   oraz inną dokumentację dotyczącą oceniania ucznia w terminie i miejscu wspólnie ustalonym.

 

  1.  Udostępnianie odbywa się w obecności dyrektora lub osoby przez niego upoważnionej. Uczeń lub rodzic (opiekun prawny) ma prawo do uzyskania uzasadnienia oceny ustalonej w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego i poprawkowego oraz do dodatkowych wyjaśnień związanych ze strukturą  testu wykorzystanego do egzaminów i sposobem oceniania pracy ucznia. Uczeń lub rodzic (opiekun prawny) może sporządzać  notatki, odpisy lub kopie. 

 

  1. Dokumentacji dotyczącej egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, zastrzeżeń wobec rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych lub zachowania oraz innej dokumentacji dotyczącej oceniania ucznia nie można wynosić poza teren szkoły.

 

Rozdział 3 Poprawa ocen ze sprawdzianów i prac pisemnych

 

§ 4

1.    Uczniowie mają możliwość poprawienia niesatysfakcjonującej oceny ze sprawdzianu lub pracy klasowej.

2.    Ocenę można poprawić w terminie wyznaczonym przez nauczyciela, (w ciągu dwóch tygodni od poinformowania ucznia o ocenie).

3.  Ocena z poprawy istnieje obok pierwszej oceny.

 

Rozdział 5 Skala ocen i kryteria oceniania

 

§ 7

 

 

 

  1. Śródroczne i roczne klasyfikowanie w klasach I -III odbywa się według zasad:

1)    Edukacja wczesnoszkolna - ocena opisowa.

2)    Religia/etyka - ocena cyfrowa.

3)    Język angielski - ocena opisowa według wzoru:

 

Imię i nazwisko ucznia

 

Opanował (a) ............................................................1) umiejętność mówienia, czytania i pisania w języku angielskim w zakresie poznanego słownictwa.

1) poniżej oczekiwań, zgodnie z oczekiwaniami, poniżej oczekiwań.

1.a bieżące ocenianie w klasach  I - III - odbywa się według zasad:

Opanowanie poszczególnych umiejętności opisuje poniższy wzór:

poniżej oczekiwań, zgodnie z oczekiwaniami, poniżej oczekiwań

 

  § 7 a.

1.    Ustne uzasadnienie bieżącej  oceny opisowej zawiera cztery elementy:

1)    mocne strony pracy lub wypowiedzi,

2)    to, co uczeń ma poprawić,

3)    wyjaśnienie, jak uczeń powinien poprawić pracę,

4)    wskazówkę, jak powinien uczyć się dalej.

 

2.    Ocena opisowa ustna przekazywana jest na zajęciach lekcyjnych i może przybrać krótszą formę, może wskazywać tylko mocne strony pracy i to, co uczeń ma poprawić.

 

3.    Ocena opisowa pisemna może pojawić się także w krótszych formach, np. może przybrać formę tabelaryczną, graficzną.

 

4.    Śródroczna i roczna ocena opisowa pojawia się u każdego ucznia 2 razy w roku. Jest dokumentowana w elektronicznym dzienniku lekcyjnym. Nauczyciel sporządza ocenę w formie elektronicznej, drukuje, podpisuje i przekazuje uczniowi i jego rodzicom (prawnym opiekunom).

ocena

Procent opanowania wiadomości i umiejętności

1

Poniżej 35 %

2

35 % - 49 %

3

50 % - 74 %

4

75 % - 87 %

5

88 % - 97 %

6

98 % - 100 %

 

 

 

Rozdział 6 Kryteria ocen z wychowania fizycznego, zajęć technicznych, muzyki, plastyki.

 

§ 12

Ustalając ocenę z wychowania fizycznego, zajęć technicznych, plastyki i muzyki, nauczyciel w szczególności bierze pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć a w przypadku wychowania fizycznego - także systematyczność udziału w zajęciach oraz aktywność ucznia w działaniach na rzecz sportu szkolnego i kultury fizycznej.

Rozdział 7 Zwolnienie ucznia z zajęć edukacyjnych

 

§ 13

1.  Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wykonywania określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego, na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia  tych ćwiczeń wydanej przez lekarza, na czas określony w tej opinii.

2. Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z realizacji zajęć wychowania fizycznego lub zajęć komputerowych, na podstawie opinii o braku możliwości uczestniczenia ucznia w tych zajęciach wydanej przez lekarza, na czas określony w tej opinii.

3. Jeżeli okres zwolnienia ucznia z realizacji zajęć uniemożliwia ustalenie śródrocznej lub rocznej oceny, w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony" albo „zwolniona".

 

Rozdział 10 Promowanie uczniów

 

§ 16

1.      Uczniowie uzyskują promocję do klasy programowo wyższej jeśli z wszystkich zajęć obowiązkowych otrzymają oceny wyższe od niedostatecznej. (z zastrzeżeniem  ust.6)

2.      Na wniosek rodziców (opiekunów prawnych) i po uzyskaniu zgody wychowawcy klasy lub na wniosek wychowawcy klasy i po uzyskaniu zgody rodziców (opiekunów prawnych) rada pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju i osiągnięć ucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści nauczania przewidzianych w programie nauczania dwóch klas.

3.      W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I - III szkoły podstawowej na wniosek wychowawcy klasy oraz po zasięgnięciu opinii rodziców (opiekunów prawnych) lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału.

4.      Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i  ponad wojewódzkim otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą roczną (semestralną) ocenę klasyfikacyjną.

5.      Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji końcoworocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne stwierdzające uzyskanie promocji do klasy programowo wyższej z wyróżnieniem.

5a. uczeń, dla którego nie wystawia się oceny zachowania otrzymuje świadectwo z wyróżnieniem za średnią ocen co najmniej 4,75.

6.      Uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia, rada pedagogiczna może jeden raz w ciągu danego etapu edukacyjnego promować do klasy programowo wyższej ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, pod warunkiem, że te zajęcia edukacyjne są zgodnie ze szkolnym planem nauczania, realizowane w klasie programowo wyższej.

7.      O promowaniu do klasy programowo wyższej ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym postanawia rada pedagogiczna, uwzględniając ustalenia zawarte w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym.

8.      O ukończeniu szkoły przez ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym postanawia rada pedagogiczna, uwzględniając ustalenia zawarte w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym.

 

Rozdział 14 Tryb odwoławczy - zastrzeżenia

 

§ 26

 

1.    Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić do dyrektora szkoły zastrzeżenia, jeżeli uznają, że roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do  dwóch dni roboczych po zakończeniu rocznych zajęć edukacyjnych.

 

Z wyrazami szacunku

Ewa Budzyńska

 

 

 

 

 

 

Życzenia z okazji Nowego Roku Szkolnego

dodano: 2015-09-01

Z okazji inauguracji roku szkolnego 2015/2016 życzę Uczniom, Ich Rodzicom, Nauczycielom oraz wszystkim Pracownikom Szkoły Podstawowej nr 1 im. Adama Mickiewicza sukcesów, przyjemności i satysfakcji z wszystkich działań związanych z edukacją.

                                               Z wyrazami szacunku

                                               Ewa Budzyńska